۱۰- آماده پرواز و تیکآف

تمیز کردن سرویس بهداشتی و تخلیه مخزن توالت هواپیما
یکی از کارهایی که رمپی ها انجام می دهند، خالی کردن مخزن سرویس بهداشتی داخل هواپیما و پر کردن آن آب تمیز در مخازن آب است. البته این کار در تمامی توقف های هواپیما صورت نمی گیرد.
۷- تمیز کردن سرویس بهداشتی

تحویل غذا به آشپزخانه هواپیما
خدمه کیترینگ هواپیما، باکس های مصرف شده را تحویل گرفته و بسته های جدید را با برچسب هایی که مبدا و مقصد پرواز روی آنها درج شده را به مهماندارها تحویل می دهند.
۵- بارگیری

هدایت هواپیما با باتون های نارنجی
به محض فرود هواپیما در باند، مسئولان مراقبت زمینی به خلبان، راه هواپیما (تاکسی کردن هواپیما) را اعلام می کنند. (راه تاکسی با باند فرق دارد.) در فرودگاه های بزرگ و بین المللی این مسیر تاحدی پیچیده و گیجکننده است اما در فرودگاه های معمولی یک باند و رمپ ساده برای آن در نظر گرفته شده است. پس از رسیدن به ترمینال، خلبان ها به سمت گیتی که برایشان مقرر گشته می روند و منتظر می مانند تا سرپرست تیم رمپ (پلکان متحرک) باتون های نارنجی و درخشان خود را در هوا تکان دهند. در این مرحله، خلبان متوجه می شود که آیا باید در ورودی منتظر بماند یا دستوراتی که سرپرست رمپ می گوید را انجام دهد!

خلبان باید پشت خط زرد توقف کند
هنگامی که سرعت هواپیما برای توقف کامل در حال کم شدن است، ایستگاه نهایی چرخ های جلوی هواپیما یک خط رنگی روی رمپ است که با مدل هواپیما تطابق دارد. این رمپ، هواپیما را به نقطه درست برای سوار شدن مسافران حمل می کند.
APU برای تامین انرژی سیستم ها و تهویه هوای هواپیماست
هنگامی که پنل دسترسی هواپیما باز می شود و اتصال به واسطه کابل های بسیار محکم و قوی برقرار می شود، منبع انرژی عوض شده و موتورها خاموش می شوند.
۳- اتصال
پله های متحرک برای پیاده کردن مسافران
در غیر این صورت، پله های متحرک به هواپیما نصب شده و مسافران از پله ها پایین می روند و روی رمپ راه رفته یا با اتوبوس به ترمینال منتقل می شوند.

یدککش درست در مقابل چرخ جلوی هواپیما پارک می کند.
پوشبَک زمانی صورت می گیرد که هواپیما به وسیله وسایل نقلیه ای که تاگ (یدک کش) یا تراکتور نامیده می شوند، از گیت فرودگاه به باند یا تاکسیوِی برگرداننده می شود. نزدیک به خروجی، یدککش درست در مقابل چرخ جلوی هواپیما پارک می کند. یدککش ممکن است توسط نوار دوار مستقیما به چرخدنده دماغه هواپیما وصل شود یا ممکن است این امر توسط یدککش چرخشی انجام بگیرد. این تاگها، چرخ دماغه را تا پیش از حرکت هواپیما در جای خود نگه می دارند.

البته در سال های اخیر، تکنولوژی های جدید برای تاکسی کردن هواپیما استفاده می شوند که از جمله می توان به یدککش های تحت کنترل خلبان یا موتورهای الکتریکی که روی موتور فرود هواپیما نصب می شود، اشاره کرد. هر دو این تکنولوژی ها به مصرف بهینه سوخت هواپیما و کاهش سرو صدای آن کمک شایانی می کنند.
هواپیما آماده پرواز است
در این مرحله همه کارهای لازم برای پرواز هواپیما صورت گرفته. مسافران جدید سوار شده اند، درهای کابین بسته شده است. هواپیما آماده پرواز به مقصد جدید است و تیکآف صورت می گیرد.