وب سایت فرادید: ژاپنی‌ها به جان هم افتاده‌اند. گودزیلا یا نیسان جی‌تی-آر توانسته در سال‌های اخیر با فرورفتن در قالب یک غول‌کش بزرگ، بسیاری از سوپراسپورت‌های مشهور اروپایی را از پای درآورد
موتورترند اخیرا در جدالی جذاب، این خودروی افسانه‌ای را با سری جدید و جذاب ان‌اس‌ایکس محصول آکورا مقایسه کرده و در بخش هد تو هد (HEAD2HAED)، ضمن ارزیابی بخش‌های مختلف دو خودرو، سطح هندلینگ، کیفیت سواری و شتاب و سرعت دو خودرو را باهم مقایسه نموده است.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

این دو خودرو در میان جدیدترین و سریع‌ترین خودروهای بازار جایگاه ویژه ای داشته به طوری که آکورا ان‌اس‌ایکس ۲۰۱۷ اخیرا توانسته در درگ با لامبورگینی آونتادور برتری خود را به این گاو وحشی ایتالیایی دیکته کند. اما مصاف این خودرو با گودزیلا چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

وب سایت فرادید: ژاپنی‌ها به جان هم افتاده‌اند. گودزیلا یا نیسان جی‌تی-آر توانسته در سال‌های اخیر با فرورفتن در قالب یک غول‌کش بزرگ، بسیاری از سوپراسپورت‌های مشهور اروپایی را از پای درآورد. اما حالا یک هموطن جسور را پیش روی خود می‌بیند. این جسارت از جانب هوندا و مدل استثنایی و پیشرو ان‌اس‌ایکس صورت گرفته. آیا هوندا ان‌اس‌ایکس به عنوان سوپراسپورتی مدرن و هیبریدی، قادر به شکست گودزیلا یعنی نیسان جی‌تی-آر هست؟

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

گودزیلا نام برازنده‌ای برای نیسان جی‌تی-آر بود اگر هنوز سال ۲۰۱۰ بود و تازه این هیولای ژاپنی پای به بازارهای جهانی گذاشته. حدود ۸ سال پیش شکست دادن نیسان جی‌تی-آر در خط مستقیم صرف‌نظر از قیمت خودروها تقریباً محال بود. این موضوع امروزه رنگ باخته است و هرچند جی‌تی-آر محصولی بی‌مرگ است اما با گذشت زمان رقبا سریع‌تر و سریع‌تر شدند درحالی‌که شتاب گودزیلا تنها کمی بهبود یافته است.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

روی کاغذ این دو هم‌وطن به‌طور شگفت‌انگیزی با هم برابری می‌کنند. ان‌اس‌ایکس از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو به همراه سه پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت ۵۷۳ اسب بخار بهره می‌برد. شتاب این محصول ژاپنی ۳ ثانیه و حداکثر زمان لازم برای پیمودن یک چهارم مایل، در خودروی آکورا ۱۱٫۱ثانیه است.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

در مقابل نیسان جی‌تی-آر ۲۰۱۶ دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربو با قدرت خروجی ۵۴۵ اسبی است که در کمتر از ۳٫۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت یک چهارم مایل را ظرف ۱۱٫۲ثانیه می‌پیماید.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

طراحی هر یک از دو اتومبیل جذاب و البته حائز ویژگی‌های مخصوص به خود است. آکورا با فرمی بسیار جذاب و تیز، خود را بیش از اندازه به دماغه عقاب مشهور هوندا نزدیک کرده ضمن اینکه کابین خودرو همچون یک محصول خانوادگی، لوکس، سرگرم‌کننده و ارگونومیک است.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

در امتداد این موضوع راحتی اتاق قرار داشته که به واسطه ذات متفاوت و لوکس آکورا در مقایسه با نیسان، ان اس‌ایکس بسیار راحت و مجلل جلوه می‌کند. آن سو نیسان است که یک هیولای واقعی پرسروصدا و خشن بوده و راحتی کمتر، صدای بیشتر و جای کمتر از جمله ویژگی‌های بارز کابینش است. ارتفاع بالاتر اتاق و طول بیشتر بدنه از جمله ویژگی‌های بارز نیسان جی‌تی‌-آر هنگام مقایسه با محصول مدرن آکورا است.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

دو ابرخودروی ژاپنی به لحاظ وزنی در وضعیت یکسانی بوده و به منظور اطمینان از حداکثر پایداری هر دو خودرو از سیستم‌های چهار چرخ متحرک و گیربکس‌های اتوماتیک سود برده‌اند. علیرغم این شباهت‌ها، هوندای ان‌اس‌ایکس سریعتر پیش می‌افتد که دلیل اصلی این مهم به گشتاور بالای تولید شده توسط موتور الکتریکی این اتومبیل پیشرفته است.

مبارزه نیسان‌ GT-R با هوندا NSX

آکورا به واسطه موتورهای الکتریکی، سیستم انتقال قدرت سریع تر و البته آیرودینامیک بهتر قادر است بعد از گذشت ۲۰۰ متر کاملا نیسان جی‌تی‌آر را شکست دهد ضمن اینکه اتاق خودرو آشکار کم لرزش، راحت و کم صدا بوده و شاسی کمترین ضربات را به کابین منتقل می‌کند.
در مجموع برنده این چالش بزرگ آکورا است و باید با این درگ، پایان عصر گودزیلا یا نیسان جی‌تی-آر را اعلام کرد. مخصوصا که حدود ۸ سال از تولید این پیرمرد ژاپنی گذشته و نیاز به یک تجدید حیات به شدت برای جی‌تی-آر لازم به نظر می‌رسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *