در میان انبوهی از شرکت هایی که این روزها یکی پس از دیگری شکل می گیرند، استارتاپی ظهور کرده که نگرشی نسبتا متفاوت به فناوری خودران دارد
برای رفع این مشکل اپلیکیشنی طراحی شده که موقع رسیدن R1 به مقصد، از طریق آن به فرد تحویل گیرنده اطلاع داده می شود. سپس کدی در اختیار وی قرار می گیرد که با وارد کردن آن جعبه یا جعبه های مربوطه باز شده و او می تواند سفارش خود را بردارد. همچنین برای امنیت بیشتر از فناوری تشخیص چهره نیز بهره گرفته شده است.

بر خلاف بیشتر استارتاپ های مشابه که عموما بر روی ارایه تاکسی ها یا کِشنده های بدون راننده تمرکز کرده اند، نورو در زمینه توسعه یک وسیله نقلیه خودران برای حمل و تحویل کالا در مسافت های کوتاه فعالیت می کند.

از آنجایی کهR1 کاملا خودران است، هیچ صندلی یا کنترل کننده هایی مثل فرمان، پدال یا اهرم تعویض دنده در آن تعبیه نشده است. به منظور زمینه سازی برای انجام تست ها در معابر عمومی، نورو از ۶ اتومبیل خودران جهت جمع آوری داده استفاده می کند. بعد از تکمیل این مرحله، داده ها به نمونه های اولیه افزوده خواهند شد.

Nuro R1

image

با توجه به رقابت شدیدی که این روزها در عرصه فناوری خودران جریان دارد، دور از انتظار نیست که برخی از کمپانی ها مثل آمازون پیشقدم شده و استارتاپ نورو را خریداری کنند.

(Dave Ferguson) (Jiajun Zhu)

با وجود نوآوری، مدل تجاری نورو با چند چالش بزرگ روبرو است. یکی از این چالش ها به مکانیسم تحویل کالا به مشتریان بر می گردد. نبود راننده و عامل انسانی به این معناست که فردی برای به صدا درآوردن زنگ در خانه ها وجود ندارد.

بنیانگذاران این استارتاپ اعتقاد دارند که خودکار کردن سرویس های تحویل کالا تصادفات را کاهش داده و  می تواند باعث قدرت گرفتن کسب و کارهای کوچک در برابر غولی مثل آمازون شود.

اگر چه به نظر می رسد آمازون در زمان فعلی بیشتر بر روی تحویل کالا از طریق پهپاد تمرکز نموده، اما این کمپانی تحقیقاتی را برای بکارگیری ربات های خودران نیز آغاز کرده است.

Nuro R1

چند پیش تویوتا نیز با رونمایی از مفهومی e-palette در CES 2018 برداشت خود از یک وسیله نقلیه چند منظوره که امکان بهره گیری از آن برای نگهداری و یا حمل و تحویل کالا نیز وجود دارد، به نمایش گذاشت.

Nuro R1

در حال حاضر نورو موفق به اخذ مجوزهای لازم از سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا شده و در نظر دارد تست های خیابانی را از اواخر امسال آغاز کند. البته این استارتاپ برای انجام تست در ایالت هایی که آزمایش اتومبیل های بدون راننده را ممنوع کرده اند، باید توافق نامه ای را از سازمان امنیت ترافیک اتوبان های ایالات متحده (NHTSA) دریافت کند.

نمونه اولیه ای که استارتاپ نورو توسعه داده شبیه یک جعبه یا توستر بزرگ است که بر روی چهار چرخ قرار گرفته؛ البته این پروتوتایپ که با نام R1 شناخته می شود، شباهت هایی کلی با اتومبیل خودران گوگل Firefly که سال پیش بازنشسته شد، دارد.

Nuro R1

در میان انبوهی از شرکت هایی که این روزها یکی پس از دیگری شکل می گیرند، استارتاپی ظهور کرده که نگرشی نسبتا متفاوت به فناوری خودران دارد. این استارتاپ Nuro نام داشته و توسط دِیو فرگوسن (Dave Ferguson) و جیاجون ژو (Jiajun Zhu) که دو تن از مهندسین سابق گوگل هستند، تاسیس شده است.

Nuro R1

همانند Firefly، سخت افزارهای لازم برای کنترل شرایط محیط بر روی  سقف نورو R1 نصب شده اند. این سخت افزارها شامل انواع سنسورها، دوربین ها، رادارها و لیدار می شوند.

استارتاپ نورو تاکنون موفق به جذب ۹۲ میلیون دلار سرمایه شده و برای همکاری های احتمالی در حال مذاکره با برخی از شرکت های فعال در زمینه حمل و تحویل کالا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *